designerek

  • kézműves minőség
  • innovatív anyagok
  • kesztétika & funkcionalitás

„Valamennyi dizájn tervünket áthatja az európai nyár nappalainak és éjszakáinak hangulata, és ezzel azt a vibráló szabadtéri élményt adjuk át, melyben a bútor kiegészíti a környezetet.” A Tectona Grandis tervezőinek célja, hogy munkáikban az esztétika és a funkcionalitás kéz a kézben járjanak. Míg az asztalok kitágítják a teret, addig a székek az Ön saját stílusát fejezik ki. Bár valamennyi dizájnernek fontos egy bútor minden apró részletének megtervezése, de mi, a Tectona Grandis-nál ugyanakkora hangsúlyt helyezünk a komfortra is. Teljes kollekciónkat úgy alakítottuk ki, hogy értékessé tegye az Ön szabadtéri életét. Ennek érdekében bútorainkban ötvöztük a tartósságot és a könnyű karbantartást az exkluzív dizájnnal és a tökéletes kényelemmel.


Az osztrák illetőségű 13 & 9 design stúdió nemzetközi sikerét az építészek és a divattervezők tökéletes fúziójának köszönheti. A kreatív tervező csapat munkáit az építészet ihlette funkció és a divat formavilága határozza meg. Mindig megújulni, feltalálni vágyó vonalaikban az ellentétek szerepe - mint férfi és nő, állandóság és múlandóság -  dinamizál. Innovatív megoldásaikban mindig tükröződnek az emberi érzelmek, a tárgyak egy darabka lelket tükröznek.


Andrei Munteanu Romániában született és Németországban dolgozott az Industrie-Design-nál. Először a természettudományokra összpontosított. Később megtalálta művészi identitását, amely különböző hatásokat köt össze: olasz design, primitív művészet és japán építészet. Munteanu több kanapét is tervezett a Giorgetti, az MDF Italia és a JongForm számára. 1998-ban tervezte az első szabadtéri kanapé-koncepciót a Tribù számára, a "Pure Sofa" a tiszta egyszerűségét és eleganciát tükrözi.


Bram Bollen 1979-ben született a belgiumi Genk-ben. Miután mestervizsgát tett 2004- ben a Média@Design Akadémián - miközben a Tribúnál gyakornokoskodott - tervezői karrierje szárnyalni kezdett, és a kortárs kerti bútorok gyártásba kapcsolódott be, mint szabadúszó tervező. 2006-ban elindította saját stúdióját, amely elsősorban a terméktervezésre koncentrált. A Tribù számára az első fröccsöntött műanyagból készült széket szabadtéri használatra tervezte. Első kollekciója a 70-es évek által inspirált "Vintage", a jellegzetes, magas minőségű fröccsöntött székével. Azóta komoly tervezői tapasztalatra tett szert, sőt olyan jól ismert cégek projektjeiben is többször részt vett, mint a Toyota. Építészeti és tervezői munkáiban mindig ügyel a részletekre, kedveli az egyszerűség csodáját, és ez teszi dizájnját modernné és frissítővé.


A díjnyertes dán byKATO cég elkötelezett a kortárs, és mindennapi élet során használatos termékek megalkotása iránt. Célunk, hogy őszinte és igazolható anyagokkal s a legkisebb részletre is odafigyelve a kommersz ipari formatervezés és a jó minőségű kézművesség közti szakadékot áthidaljuk. Leginkább az eredetiségre és hitelességre törekszünk. Azok a termékek a jellemzőek, amelyekre minden esetben illik a hagyományos, klasszikus, szívvel-lélekkel megalkotott kézművesség. Legfőbb mantránk: csak olyan terméket alkossunk, amit mi magunk is megvennénk. Szóval mindig magunkból indulunk ki, így minden szívből jön és a szükséges lelkesedés magától értetődő.
2010-ben Karl Rüdiger Rossel és Tonny Glismand alapította a byKATO-t, mely rövidítés nemes egyszerűséggel a keresztnevük rövidítéséből származik. Karl és Tonny közös szenvedélye mindenki számára elérhető, őszinte és praktikus termékek tervezése.


A Cane-line tervezők munkáiban mélyen gyökerezik a dán design hagyomány, a minőségi kivitelezés, és az egyszerű kifejezési forma. Az északi fény sejlik fel minden egyes darabban, csakúgy, mint az értékes kültéri pillanatok szeretete. A Cane-line tervező csapata együtt alkotta meg és képviseli e sajátságos designt és szellemet.


Miután megszerezte a gépész diplomáját az angol Leicester-i Egyetemen, Svájcban és az USA-ban képezte tovább magát az Art Centre of Design Akadémián. Korábban sokat dolgozott autógyártók megbízására (WW/Audi California , Idea Torino), de ma már saját dizájn stúdiója élén vezeti tervezői csapatát. Carsten több mint 12 évig folytatott dizájn tanulmá nyokat, de kulcsszerepet vállalt a termékek bevezetésénél, a vevőkkel, eladókkal és a menedzsmenttel való kommunikációk során is. Carsten jelenleg több projekt fejlesztésén is együttműködik a Glosterrel.


Nézőpontoktól függően az atmoszféraszó mindenkiből más és más érzelmet vált ki: A mozgás szabadsága, a függetlenség élvezete, az intim pillanatok – ott lenni benne, egyedül vagy egy hozzánk közelállóval. Ezt adja leginkább vissza a dán formatervező Cecile Manz Atmosphere kollekciója, melynek megalkotásához számtalan megfigyelés nyújtott segítséget: párok, csoportok, barátok, családok, akik különböző módokon kerülnek kölcsönhatásba egymással, más-más pozíciókban, ülésekben, felrakott lábakkal, oldalra fekve, mind-mind egy-egy külön történetet elmesélve. „Pont ezért volt teljesen természetes – mondja Cecilie -, hogy az egész elrendezés alacsony, ezáltal sokkal jobban kihangsúlyozódik a kényelemérzet és nyugalom. Amikor úgy érzed, hogy csak egy icipicit bárcsak relaxáltabb lenne az egész pillanat, ilyenkor pár centiméter már hatalmas különbséget tud elérni. Az alacsonyabban ülés belehúz egy ismerős, nyugtató érzésbe, szinte magával ragad és sokáig marasztal.” Cecilie ösztönösen ragadta magával a formák mögötti érzelmeket. Az alumínium és a teakfa nagyszerű kültéri anyagok, a fém végződései robusztusak, míg a tömör teakfa gyönyörű szürkés patinát kap az évek múlásával. A különböző anyagokkal megspékelve, a keret finom és harmonikus, visszatérő és szofisztikáltabb tónusokkal. Amikor bárki megkéri Ceicile-t, hogy foglalja össze a kollekciójának jellemzőit, ő egy sanda mosollyal csak annyit mond: „De hiszen magáért beszél…”


1972-ben az olasz Varese-ben született, majd a milánói politechnikumban diplomázott. Emellett a formatervezői politechnikumban az (Scuola Politecnica di Design) ipari formatervezés mesterszakot is elvégezte. Számos stúdióban látott hozzá a munkához, többek közt Atelier Bellini-nél, a milánói Marco Zanuso jr.- nál vagy a milánói Baleri Italy kutatóintézetnél. Ezek után Pavia-ban megalakította a saját stúdióját, ahol ipari formatervezéssel, grafikus tervezéssel és belsőépítészettel foglalkozik.


Daniel Pouzet egyik Párizs legérdekesebb új tehetségei közül. Jean-Marie Massaud-dal közösen tervezték meg a Dedon Island-et. Daniel és Fred az élmények gazdag sokszínűséget viszik az általuk véghez vitt projektekbe, akár egyedül, akár csapatként együtt dolgozva. A Bukarestben született és felnőtt Daniel Pouzet egy jelenleg Franciaországban élő és világszerte dolgozó izgalmas tervezőtehetség. Együttműködött Philippe Starck-kal és Jean-Marie Massaud-dal egy nagyszabású építészeti megbízáson. Daniel továbbá ismert, mint a SWINGREST valamint, Fred Frety-vel közösen, a NESTREST megalkotója, melyek a Dedon legikonikusabb darabjaihoz tartoznak.


Ez a két olasz fivér egy impozáns tervezői csapatot alkot. Edi műszaki tér- és formatervezőként végzett, míg testvére Paulo a New-yorki Műszaki Intézet divat szakán szerzett mesterfokozatot ipari tervezésből.1992-ben a két testvér tevékenységét összekapcsolva megalakította a Paulo és Edi Ciani tervezőirodát.


„A teakfa különleges jellegéből adódóan faanyaga különösen puha tapintású, ezért elhatároztuk, hogy olyan bútort hozunk létre, mely kiemeli ezeket a tulajdonságokat.” A londoni stúdiójuk 1996-ban történő megalapítása óta Edward Barber és Jay Osgerby termékek hosszú sorát hozták létre az ipari-, bútor- és világítástervezés, a helyspecifikus berendezések és állami megbízások terén, beleértve a 2012-es londoni olimpiai fáklya és a Portsmouth-i katedrális bútorzatának megtervezését. A TIBBO teakfa kollekciójuk segítségével, mely a Dedon-nál való bemutatkozó projektjük gyümölcse, egy új területre vezették be a márkát.


Svéd tervezők (Erik Nyberg és Gustav Ström) és a holland Kris van Puyvelde design remeke a WAVE függőágy, mely a belga Royal Botania-nak készült. Szobor és luxus kerti bútor egyben, mely nem mindennapi élményt nyújt tulajdonosának.


Fabiaan Van Severen 1957-ben született Belgiumban. Ugyan képzőművészként végzett, tanulmányai után a bútortervezésre és a belsőépítészetre váltott. Eleinte csak magának készített, alkotott bútorokat majd az Indera és a Delta Light munkatársaként tervezett. Munkáiban az anyagválasztás nagyon meghatározó. Előnyben részesíti a tiszta, önmagukért beszélő anyagokat. A Mirthe kültéri asztal és pad esetében is célzottan választotta az alumíniumot: robusztus, ideális kültéri használatra és teljesen újrahasznosítható.


Johannes Foersom és Peter Hiort-Lorenzen (MDD) a két legismertebb és legsikeresebb skandináv bútortervezô. Évek óta terveznek fonott bútorokat és mindig van egy jó ötletük arra, hogy meglepetést okozzanak és lenyugözzék mind a szakmát, mind a vásárlókat idôtálló és kényelmes bútoraikkal. Tervezéseikben a „kényelmes élet” a címszó.


Először az egyetemen találkozott Kris van Puyvelde-vel, Antwerpenben amikor mérnöknek tanultak. Sok évvel később 1992-ben újra találkoztak, amikor mindketten saját vállakozást kívántak indítani. Közösen alapították meg a Royal Botaniát melynek tulajdonosai és designerei is egyszemélyben.


Formaterveim során elgondolásaimból olyan letisztult formákat hozok létre, melyek mentesek a felesleges díszítésektől. Az antwerpeni székhelyű holland dizájner, Frank Ligthart szeretettel ötvözi az esztétikát és a technikát. Munkái elgondolásokat kézzel fogható valósággá formáló szenvedélyének gyümölcsei. A kültéri moduláris rendszerek úttörőjeként Ligthart a LOUNGE megalkotója, mely a DEDON valódi klasszikusa.


Belga tervező, aki gyakran merít vizuális és emocionális ihletet a mindennapi életből, mely kiváló információforrásként szolgál. 2012-ben főbb művei: a Mood társalgó és kávézó asztal, valamint a különféle kisasztalok voltak. Korábban a Modular-ral dolgozott (ekkor az Izar-t hozta létre), majd később a Wildspirit-tel (Moon lounger) működött együtt.


A skóciai születésű, később Sydneyben letelepülő Gordon a kezdetekben fémlemezek megmunkálásával foglalkozott.  Több mint 30 éves hajó- és gyógyszeripari tevékenykedése után figyelme és munkaszeretete a bútortervezés felé fordult. A Melbourne Fringe bútor kiállításon mutatkozott be design munkáival, mellyel azonnal nagy sikereket ért el, többek közözz díjat is kapott.


A misztikus kisugárzású termékeiről ismert barcelonai székhelyű Harry és Camila, akik az életben és a munkában is egymás társai, a 21. század vibráló dizájnjának mintapéldái. Megközelítésük középpontjában az anyagokkal és a topológiával való kísérletezés áll, melyre lenyűgöző Babylon virágcserepük és oldalasztalaik kitűnő bizonyítékot adnak.


Henrik Pedersen 1990-ben diplomázott, mint divattervező. Életét a dizájn teszi teljessé. Matematika iránti érdeklődése és rengeteg tapasztala olyan intuitív képességgel ruházzák fel, mellyel képes felismerni, hogy egy új design-tól mit várhat el. A tapasztalat és tudás segít ugyan, de számára a lényeg abban rejlik, hogy hogyan használjuk fel mindezt. A józan ész és a szenvedély visz messzire minket - vallja Henrik.


A formaterv célja, hogy kiálljon a birtoklás helyett a létezést a középpontba helyező, új fogyasztói modell mellett. Jean-Marie Massaud jól ismert a kényelmet és az eleganciát, a korszellemet és a történelmi örökséget, valamint a nagylelkűséget és a kiválóságot egyesítő munkásságáról, melynek célja egy időtlen dizájn megalkotása. Az ikonikus Dean, mely a Dedon számára tervezett legújabb kollekciója, az említett filozófia iskolapéldája. Jean-Marie munkásságához tartoznak nagyhatású termék-, bútor- és bemutatóteremtervek, akárcsak néhány a világ leginnovatívabb futballstadionjai közül.


Az erős csapatot az ipari formatervező Jesper K. Thomsennel bővítette a Cane-line. A tapasztalt tehetség leegyszerűsített terveiről ismert, amivel összetett kihívásoknak képes megfelelni. A dán tervezési hagyományokban gyökerezve hozta létre a Cave hintaágyat.


John Caldwell 19 éves volt, amikor az első kereskedelmi design terveit értékesítette. Ezt követően sikeresen építette fel John Caldwell Design Company nevű cégét. Mindig is izgatta a legújabb fejlesztésű, könnyű, tartós és egyszerűen tisztítható anyagok használata a kültéri bútorok tervezésekor. Jelenleg olyan terveken dolgozik, melyek igényesen megmunkált, fröccsöntött műanyag összetevőket, elsőrendű faanyagot és fémet igényelnek.


A belga származású Koen van Extergem alapvető műszaki beállítottsága mellett a bútortervezés szerelmese. Stephane de Winterrel alkották meg az igazán nem hétköznapi Air kollekciót, a Manutti számára.


Először az egyetemen találkoztak Antwerpenben amikor mérnöknek tanultak. Sok évvel később 1992-ben újra találkoztak, amikor mindketten saját vállakozást kívántak indítani. Közösen alapították meg a Royal Botaniát, melynek tulajdonosai és designerei is egyszemélyben.


Lievore Altherr Molina 1991-ben alapította meg spanyol design stúdióját, melyhez három partner - Alberto Lievore, Jeannette Altherr és Manel Molina – csatlakozott. A stúdió termékek és bútorok tervezésére, valamint belsőépítészeti tervezésre és művészeti irányításra szakosodott. Számos nemzeti és nemzetközi díjat nyertek, köztük a Spain’s Natianl Design Award -ot 1999-ben és számos ADI-FAD Delta de Oro és Delta de Plata díjat. Ezzel párhuzamosan a stúdió intenzív tanítási gyakorlatot fejlesztett ki, szemináriumokat és képzéseket szerveztek az új szakemberek számára különböző spanyol egyetemeken és más szervezetekben. Lievore Altherr Molina munkái a világ minden táján kiállításra kerültek. A Tribù részére a Branch gyűjteményt álmodta meg a tervező.


Lionel Doyen az ipari tervezés és a termékfejlesztés felé szakosodott. 2013-ban elindította saját tervező stúdióját, melyben célja a személyes, többféle megközelítésen és szemléleten alapuló kísérleti terméktervezés és fejlesztés. A Manuttival kialakult partnerségétől is azt reméli, hogy hozzásegíti a minél több mindent átfogó látásmódjának fejlesztésében, figyelembe véve a ügyfél és a termék, valamint annak használata közötti kapcsot is. Munkája több mint esztétikum."


A divattervezői háttérrel rendelkező Lorenza egy új és friss megközelítést hozott el a kertibútortervezés világába. A Dedon figyelmét legelőször Bozzoli részletekre való figyelme és a kézművességről való tudása fogta meg. A divattervezői háttérrel rendelkező Lorenza Bozzoli egy új és friss megközelítést hoz a kertibútortervezés világába, melynek ékes példája a BRIXX, a Dedon-nak készített legújabb kollekciója. A Dedon figyelmét legelőször Bozzoli részletekre való figyelme és a kézművességről való tudása fogta meg. Tervei bemutatásra kerültek vezető nemzetközi helyszíneken, mint például a New York-i Cooper-Hewitt-ben vagy a Milánóban található Triennale Design Múzeumban, mely városban egyébként Lorenza él és dolgozik.


A dán tervező, Mads Odgard, a nemzetközi tervezők új generációjának kulcsfigurája. Munkásságában a minimalizmus és a „kevesebb néha több” filozófiája a meghatározó. Tanulmányi háttere a Dán Királyi Képzőművészeti Akadémián, a Denmark’s Design School-on át a svájci Art Center Europe-ig terjed, nem csoda, hogy ő Dánia egyik legkeresettebb tervezője. 1988 óta a The Mads Odgard Design Studio a terméktervezésre fekteti a hangsúlyt. Céljuk továbbfejleszteni a „már létezőt”, de a legfontosabb, hogy a felhasználónak azonnali élvezetet nyújtani."


A belga Manutti úttörő az elegáns és exkluzív bútorok, valamint a moduláris rendszerek tervezése területén. Stephane De Winter, aki a cég tulajdonosa és fő tervezője a beltéri nappali minden funkcióját a kültérre átültetve ért el komoly sikereket. Jelenleg mintegy 40 országban vannak jelen modern és hagyományos design termékeikkel egyaránt.


Mark Gabbertas londoni díjnyertes bútortervező. Korábban a reklámszakmában dolgozott, majd szakmát váltott és 15 évvel ezelőtt bútorasztalosnak kezdett el tanulni. Marknak jó érzéke van a gyártási technológiákhoz és imádja kitolni a határokat, amennyire csak lehet. Munkásságának lényege a marketing szemlélet, vagyis már a termék papírra vetésénél szem előtt tartja annak későbbi eladhatóságát. A Mark által tervezett Eclipse sikere Őt igazolja.


Az 1973-ban született Marco Acerbis építészetből diplomázott a milánói politechnikumban 1998-ban. 1997-től 2004-ig Londonban élt, ez idő alatt sokat dolgozott együtt Lord Norman Foster stúdiójával.  Ugyancsak ekkoriban közreműködött a Királyi Főiskola kampuszán egy nyolcemeletes Orvosi Kutatóbázis megépítésében. Ezt követően a Capital City Akadémia projekt építészeként egy 250 méter hosszú, 1400 diákot befogadni képes középiskolai épületet épített, melyet végül Tony Blair, akkori kormányfő adott át. Saját műhelyét végül 2004-ben Olaszországban állítja fel. A különböző mércék elragadtatásában hamar továbblép, hogy felfedezze a képességek, ötletek, eszközök és a mindenféle technológiák állandó keresztezéséből létrejövő globálisan formatervezett teret. 2004-ben a Fontana Arte számára formatervezett Vertigo állólámpa rögtön az eladások csúcsára került, és elismerve korunk egyik nagy ikonjaként mára a Vitra Design Múzeum állandó gyűjteményébe került. A Colonmbo Design számára tervezett Prius ajtófogantyút különdíjban részesítették a XXI Compasso d’Oro ADI-n. A Desalto számára tervezett Kloe karosszék 2009-ben elnyerte a Red Dot Desgin díjat. A Wave csap kollekciója, melyet az IB Rubinetterie számára készített, szintén Red Dot Design díjat kapott 2015-ben, illetve a Good Design Award Chicago Athenaeum díját 2013-ban. A kortárs ügyekért való érdeklődés magával ragadta, így közvetlenül kapcsolatba került a fenntartható építészettel, egyben a Polins formatervezés és építészet menedzsmentjével, amely a legjobb, CasaClima A+ épületbesorolást kapta meg. 


1954-ben született Ulm városában, Németországban. Először édesanyja, Gertrud Hoffmann textilstúdiójában került kapcsolatba a színekkel és dizájnnal, aki egy ismert német textiltervező. A főiskola elvégzése után Mathias szabadúszó művészként dolgozott Münchenben 1971-ig, amikor csatlakozott Rolf Benz-hez. 1980-ban, miután 10 évig dolgozott Rolf Benz-nél, mint termék menedzser, nyitott egy saját dizájn stúdiót egy csapatnyi tervezővel. Mathias első projectje a Glosternél az új, 2013-as szezon választékában szereplő Source kollekció megtervezése volt.


Marc Merckx és Pieter Maes a Vincent Van Duysen Architects bútorok tervezésénél találkozott először.  Esztétikai és a tervezéssel kapcsolatos elképzeléseik annyira összhangban voltak, hogy azonnal egymásra találtak. Marc Merckx 15 évig dolgozott a Van Duysen tervezési igazgatójaként és terméktervezõjeként, lakó- és kereskedelmi projektek irányításában, valamint bútorok tervezésében vett részt, már jól megalapozott nemzetközi márkák számára. Pieter Maes 2006-ban szabadúszó tervező lett, miután számos párizsi, amszterdami és antwerpeni design stúdióban szerzett tapasztalatot, együttműködve különböző művészekkel és tervezőkkel a bútortervezés és a CGI design területén. Alapvető szemléletük a technikai és arányossági szempontok fontossága. A közelmúltban tervezték meg első kollekciójukat, az ILLUM-ot a TRIBÚ-nak.


A részletek iránti figyelem és a geometriai tökéletesség jellemzi az olasz építész / tervező Monica Armani munkáját. A nemzetközi formatervezés világában is gyakran tevékenykedő (Poliform, Moroso, Boffi, B & B Italia, Kvadrat) Monica, több mint 20 éve szorosan együttműködik férjével, Luca Dallabettával, aki technikai kérdésekben segíti munkáját.
Monica Armani-t mindig is lenyűgözte a kültéri világ. Egy dombon lévő villában nőtt fel, amelyet apja tervezett. A racionalista építész apuka munkáiban - mind a formatervezés mind a formális esztétika területén - a külső és a belső terek közötti folytonosság fontos elemként jelenik meg.
Monica a Tribù számára tervezett Tosca kollekció formavilágába belecsempészte még a nőiséget, a tapintás, érzékelés finomságát.  


A belga Olivier álmodta meg a Royal Botania egyedülálló, teakfából készült pihenőjét, a Kokoon modellt, mellyel saját kis kuckót varázsolhat kertjébe.


Piergiorgio Cazzaniga fiatalon sok időt töltött apja ácsműhelyében. Ekkorra datálhatjuk az ipari bútorgyártás kezdetét, és ekkoriban kezdett kialakulni az igény egy új szakma iránt, a designerek iránt.  Piergiorgio belsőépítészmérnöki diplomát szerzett, majd 1966-tól 1971-ig a Boffi Cucine R+D részlegéért volt felelős. 1971-ben Luigi Massoni-val (A&D stúdió) került partnerségi viszonyba, ahol vezető olasz bútoripari cégek (Boffi, Poltrona Frau, Nazareno Gabrielli, Poliform, Porro, Matteograssi) termékeit, bemutatótermeit, standjait álmodta meg. 1991-ben létrehozta saját "Piergiorgio Cazzaniga Design" stúdióját, többek között partnere volt már a Porro, a Composit, a La Palma, a Living Divani, az MDF Italia, a Tribù, a Desalto és az Andreu World. Innovatív alkotásai számos díjat érdemeltek ki, így lett az egyik vezető nemzetközi hírű olasz tervező. A Tribù számára több kollekciót is tervezett már (Bird, Vis à vis, CTR).


A saját gyártású emeletes ágyak csak a kezdetet jelentették Philip Behrens számára. A gyerekkori érdeklődés egy több mint 35 éven át ívelő szenvedéllyé tornyosult, és Philip gépészmérnöki diplomát szerzett az USA-ban. A 3 éves famegmunkálási gyakornoki időt Németországban töltötte,majd Philip visszatért az USA-ba, és megalapította az Észak-Karolinai Natura Design tervező irodát.


Szerintem a jövő egyetlen stílusa a szabadság. A szükség és a kívánságok szabadsága. Philippe Starck, egy tervező, aki nem szorul bemutatásra, régóta a „demokratikus” dizájn bajnokaként tevékenykedik, mely címhez egyértelmű felér PLAY WITH DEDON kollekciója, egyesítve a legfejlettebb technológiát a hagyományos kézművességgel. Az ellenmondásokban és lehetőségekben oly gazdag szürrealista költészet által inspirálva Philippe Starck megálmodta a pazar RAYN-t, kizárólag a Dedon számára.


Szerintem a jövő egyetlen stílusa a szabadság. A szükség és a kívánságok szabadsága. Eugeni aprólékes részletekre való figyelme, kompromisszumot nem tűrő minőségi elvárásai és az a szenvedély, mellyel minden egyes darabhoz áll tökéletesen illeszkedik a DEDON tervezési filozófiájához. A katalán dizájner egy különleges együttműködésben vehetett rész Philippe Strack-kal, akivel számos nagyszabású projekten dolgoztak együtt, beleértve a PLAY WITH DEDON kollekciót is.


Povl a bútortervezési és gyártási ismeretét abban a két évtizedben gyűjtötte össze, amikor az apja bútorgyárában dolgozott. Később gyakorlati tervezési ismereteit megfelelő szakmai képzéssel bővítette az Aarhus-i építészeti iskolában, bútortervezés szakon, ahol 1986-ban diplomázott. Innentől kezdve Povl folyamatosan fejleszti tudását és keresi az új koncepciókat saját stúdióján belül. Povl számos nemzetközi bútorgyártó céggel dolgozik.


A névadó alapító Ramón Esteve nemcsak vezetője az építész és design stúdiónak, hanem a szervezet kreatív lelke is egyben. Fenntartva egyedülálló filozófiáját, életének holisztikus nézetei vezetik állandóan új és új kihívások elé, s ezek elkerülhetetlen tárgya minden alkalommal a kiválóságra törekvés.
1990-ben a madridi Scoula Tecnina Superiore-on megszerezte építész diplomáját, s rögtön a rákövetkező évben megnyitotta Ramón Esteve Építészeti Stúdiót. Rendkívül tevékeny mind építészként, mind belsőépítészeti designerként nemzetközi szinten is. Miután építészetből PhD-t szerzett/ ledoktorált, 2005 óta a Valenciában található Politechnikum Építészeti Tanszékének professzora. Emellett sok időt fordított arra, hogy különböző fórumokon tartson műhelymunkát, előadásokat és konferenciákat az építészetről és a design-ról. Az évek során olyan márkákkal működött együtt többek között, mint a Vondom, Porcelanosa, Inclass, Vibia és Gandía Blasco. Munkájára talán leginkább jellemző tulajdonság a kiválóság véget nem érő keresése. 


Amikor Rasmus Falkenberg ipari formatervező munkássága szóba kerül, félreérthetetlen a megközelítése: „Rendkívül kíváncsi vagyok azokra az emberekre, akik az általam tervezett dolgokat használják. Kik ők? Hogyan élnek? Mire van szükségük? Az általam alkotott dolgokkal jobbá tudom tenni az életüket? Ez az én inspirációm!” Az ipari formatervező minimalista kézjegye az AIR kollekción is észrevehető, melyre a lágy formák, letisztul vonalak és a természetes színek a jellemzők. „Kifinomult vonások jellemzik, mely által pici terekben is könnyedén működik.” A forma látványra kifejezetten harmonizáló és puha. „A felhasznált anyagok tekintetében a hangsúly a tartósságon volt, ennek érdekében Rasmus a rozsdamentes acélt ötvözte a Corian-nal. „Életemben először dolgoztam Corian-nal. Egy teljes mértékben rendkívüli anyagról van szó, melynek gyönyörű felülete végtelen feldolgozási lehetőséget rejt magában!” Az AIR sokoldalú, egyedi és tartós. Tökéletesen illik minden otthonba. 


A széles körben csak a kertibútor királyaként emlegetett Richard Frinier-től ered a beltéri luxus és kifinomultság a kertekbe való átültetése. A széles körben csak a kertibútor királyaként emlegetett amerikai Richard Frinier-től ered a beltéri luxus és kifinomultság a kertekbe való átültetése, ő volt az első DEDON-nal dolgozó nagyhírű dizájner valamint ORBIT kollekciónk atyja. Richard stílus szél palettájának mestereként ismert, a klasszikustól a kortársig.


A fiatal dán ipari formatervezô tehetségének köszönhetjük a mesés Escape napozóágyat. Rikke Frost épp a Karib-szigeteki Anguilla üdülôjének felújításán dolgozott, amikor megálmodta a rendkívül attraktív bútor terveit. Fantasztikus formájával, állítható háttámlájával és könnyu mozgathatóságával az Escape azóta meghódította a szíveket szerte a világban.


Munkám egy bizonyos érzékenységgel és önazonossággal rendelkezik, mely kihangsúlyozza a funkciót, az anyagokat és a részleteket. Európa egyik leginkább emlegetett ifjú dizájner tehetsége, a német Sebastian Herkner diák korában már olyan munkákat tervezett, melyek egybeolvasztják a különböző kultúrák elemeit, egyesítik az új technológiákat és a hagyományos kézművességet, ezáltal kihangsúlyozva az anyagok sokszínű szépségét és a figyelmet a részletekre irányítja. MBRACE nevezetű alkotásával Sebastian az első dizájner, aki egy bútoron belül használ teakfát és fonatot. Fiatal kora ellenére dizájn díjak hosszú sorának tulajdonosa.


Ha a formatervezés a szenvedélyed átjárja mindent, amit csinálsz. Stephen Burks egy amerikai tervező, aki egyben a világ dizájnere is, hiszen projektek keretén belül együttműködött őslakos kézművesekkel és mesteremberekkel szerte a világon. Innovatív és díjnyertes DALA kollekciója egy új hozzáállást hozott el a kerti bútorok világához a felületet és szerkezetet egyesítő felépítésével. Legújabb AHNDA kollekciójával pedig létrehozott egy klasszikus, ikonikus és luxus színvonalú társalgót, mely egy csábító kisugárzással rendelkezik.


Christina Strand (MDD) és Niels Hvass (MAA) a skandináv tervezôk új generációját képviselik és alkotó elméi a STRAND+HVASS-nak. Számukra a tervezés középpontjában az egyén áll és igyekeznek egyesíteni a kifejezést, a formát és az anyagot oly módon, hogy alkotásaik kényelmesek, gyakorlatiasak és egyedülállóak legyenek.


Wim Segers hosszú évek óta a Tribù tervezője. Natal névre keresztelt kültéri székével ért el áttörést a Tribú és vált nemzetközileg is elismert céggé a bútorgyártók között. Segers akkoriban elnyerte az igen sokat mondó Henry van de Velde építészeti díját is, ami igen forradalminak számított a bútortervezés terén. Segers építészeti megközelítése, a kényelem és a funkcionalitás fontossága nagy hatással volt a Tribù-ra jellemző időtlen stílusra. Nemrégiben fia, Bob is csatlakozott a stúdióba.


Dizájnfilozófiám célja a lehetőségek végtelen és egyedülálló módon való egyesítése A Toan Nguyen Stúdió egy olyan multidiszciplináris műterem, mely tervezési munkák széles választékával foglalkozik, a bútoroktól a technikai eszközökig, a világ vezető nemzetközi cégjeivel együttműködve. Toan a moduláris formatervezés mestere, melyre kitűnő példa a LOU, a Dedon számára készített legújabb társalgókollekciója.


Az 1980-ban George Yabu és Glenn Pushelberg által alapított Yabu Pushelberg mára világszerte az egyik legelismertebb formatervező cég. A cég számos tudományterületet felölelő megközelítése a formatervezés minden aspektusát magába foglalja, beleértve számos termékkel történő kollaborációt. Minden egyes új vállalkozás hűen tükrözi a megközelitést, mely a racionális és az intuitív közötti állandó váltakozást érzékelteti.  George Yabu és Glenn Pushelberg a formatervező iparág elismert innovátorai, számtalan elismerést kaptak az évek során munkáikért és design szakma kiválóságáért történő mindennemű hozzájárulásukért; például megkapták az Officers for the Order of Canada kitüntetést is.
Aktuálisan közel 18 országban zajló projektjeiken továbbra is a részletekre történő odafigyelés és a felfedező szellem a jellemző, tekinthető ez a cég védjegyének is. 2017-ben a Nodi fantázianevű könnyed és szellős széket tervezték a Tribú számára. 


Vincent Van Duysen 1962-ben született a Lokerenben, Belgiumban. Amint 1985-ben építészként megszerezte diplomáját, Milánóban kezdett dolgozni Cinzia Ruggeri és Aldo Cibic-Sottsass Associati mellett. 1990-ben megalapította saját építészmérnöki stúdióját Antwerpenben, amely a mai napig világszerte kap neves projecteket. Építészeti munkája mellett számos kisebb tárgyról és bútorról is ismert, amelyeket többek között B&B Italia, a Swarovski, a Bulo, a Brix, a Tribù, a WOW, a Poliform, a Viccarbe, a Valli és Valli, az Arflex, a Pastoe és a De Padova részére tervezett. Számos díj mellett 2009-ben Vincent Van Duysen megkapta a "2009-es év tervezője" címet a párizsi Maison&Objet kiállításon. A Tribù számára a Neutra kollekciót tervezte meg.


A Viteo alapítója és fő designere. Építészeti tanulmányait a Grazi Műszaki Egyetemem végezte. Az egyszerű és autentikus design szószólója. Mint építész természetesen a bútorok mellett épületek tervezésével is foglalkozik. Szoros kapcsolata a természettel meghatározó összetevője design filozófiájának, ezt a szemléletet tükrözik az általa tervezett bútorok és a felhasznált anyagok is. A tökéletes relaxáció lehetőségét forma és funkció szintézisével éri el.

hírlevél feliratkozás

Mindig megújuló bemutatótermeinkről, akcióinkról és eseményeinkről hírlevelünkön keresztül tájékozódhat.